Časovne razmejitve

Računovodski standardi določajo pogoje za pripoznanje prihodkov in stroškov. Če ti niso izpolnjeni, organizacija njihovo pripoznanje odloži. Če so izpolnjeni, a opravljenih storitev ali dobave blaga še ne sme zaračunati, pa jih vračuna. Za vračunavanje in odlaganje organizacija uporablja postavke aktivnih in pasivnih časovnih razmejitev. Na ta način zagotovi, da pripozna prihodke in stroške v obdobju, v katerem je nastal poslovni dogodek.

Kako izbrati pravo programsko opremo za vodenje poslovnih knjig v javnem sektorju

Javni sektor za vodenje poslovnih knjig običajno uporablja računovodsko programsko okolje. Pri njegovi izbiri in prilagoditvi za namen obravnave knjigovodskih podatkov pa je treba pozornost posvetiti posebnostim pri poslovanju uporabnikov. Le tako programska oprema lahko izpolni pričakovanja deležnikov pri pridobivanju pravočasnih in kakovostnih računovodskih informacij.

Nekaj primerov knjiženj upravljanja stvarnega premoženja v javnem sektorju

Del ravnanja s stvarnim premoženjem, katerega lastniki so država in občine, je tudi upravljanje. Upravljanje je lahko v rokah drugih pravnih oseb javnega prava, ki s prevzemom stvarnega premoženja lahko postanejo lastniki ali pa imajo sredstva v upravljanju. Posledično taka ureditev vpliva na obravnavanje prihodkov od prodaje tega premoženja, od dajanja v najem, od prejemanja odškodnin in od izvajanja investicij ter vzdrževanja.

Prerazvrstitve nepremičnin zaradi spremembe uporabe

Organizacija razvrsti nepremičnino med vrsto sredstev v bilanci stanja glede na namen njene uporabe. Po začetnem pripoznanju jo meri skladno z računovodskimi pravili, ki veljajo za to vrsto sredstev. A če se namen uporabe spremeni, jo mora prerazvrstiti. Glede na izbrani način merjenja sredstva po začetnem pripoznanju lahko prerazvrstitev vpliva tudi na izkaz poslovnega izida ali izkaz drugega vseobsegajočega donosa.

Delovna uspešnost iz povečanega obsega dela javnih uslužbencev

S 30. junijem 2020 se je zaključila omejitev glede razdelitve sredstev za namene delovne uspešnosti iz povečanega obsega dela. Pred odreditvijo povečanega obsega dela je treba preveriti znesek sredstev, ki se lahko razdelijo, pa tudi pogoje za odrejanje povečanega obsega dela. Ne nazadnje je pomembno tudi, kateri javni uslužbenci so upravičeni do izplačila te delovne uspešnosti in v kolikšni velikosti.

IKS 11/2020


Prebrskajte tudi po ostalih številkah revije IKS